Reklama sponsora

contact form 7 i flamingo (zapis do bazy)



Wstęp

Flamingo to dodatek do wtyczki contact form 7 pozwalający na zapis wiadomości z formularzy kontaktowych do bazy danych. Instalacja tej wtyczki daje większą pewność otrzymania wiadomości kontaktowych w razie problemów z serwerem poczty. Bez dłuższych wstępów przejdźmy do instalacji.

Instalacja Flamingo

Instalacja odbywa się standardowo tak jak w przypadku większości wtyczek WordPress:

  1. Wchodzimy we wtyczki
  2. Klikamy odnośnik „Dodaj nową”
  3. W wyszukiwarce wpisujemy Flamingo
  4. Klikamy zainstaluj
  5. Po poprawnej instalacji klikamy włącz.

Instalacja flamingo

Obsługa wtyczki Flamingo

Po poprawnej instalacji wtyczki Flamingo w naszym lewym menu kokpitu powinna się pojawić nowa pozycja menu „Flamingo”.

Flamingo menu

Po rozwinięciu dodatkowo mamy do wyboru „Address Book” zawierającą wszystkie adresy Email zarejestrowanych użytkowników oraz wiadomości wysłany przez formularze kontaktowe. Dla przetestowania wtyczki polecam utworzenie lub po prostu wykorzystanie utworzonego wcześniej formularza Contact form 7.

Jeśli wszystko zostało poprawnie zainstalowane i skonfigurowane to wysłana wiadomość testowa powinna się pojawić na liście, tak samo jak każda następna.

 

flamingo lista maili

Jak widać na powyższym obrazku oprócz podstawowych treści przesłanych przez formularz wtyczka przechowuje także szereg innych informacji o użytkowniku jak jego przeglądarka i adres ip.

Dodatkowa konfiguracja

Dodatek umożliwia także zdefiniowanie pól od, do oraz nazwy w contact form 7. Kiedy te pola nie są zdefiniowane, pobierane są domyślnie pola formularza kontaktowego. Aby zdefiniować pola należy przejść do wtyczki contact form 7, wejść w jeden z formularzy a następnie przejść do zakładki „Ustawienia dodatkowe” i tam wypełnić pole jak na obrazku poniżej.

flamingo ustawienia dodatkowe

Podsumowanie

Podsumowując wtyczka jest niezwykle prostym i skutecznym dodatkiem do contact form 7 umożliwiającym przechowywanie wiadomości wysłanych przez formularz w bazie danych. Dzięki temu rozwiązaniu mamy pewność że, wszelkie zapytania od użytkowników naszych stron nie zaginą w czeluści internetu gdy skrzynka mailowa będzie miała awarię będzie zapchana lub po prostu wiadomość trafi do spamu.

Ponadto jeśli mamy ten sam formularz umieszczony w różnych miejscach, dzięki temu narzędziu możemy się dowiedzieć, które podstrony cieszą się największym zainteresowaniem ze strony użytkownika i najbardziej zachęcają do skorzystania z kontaktu.

Niestety wtyczka nie jest jeszcze dostępna w języku polskim a jej oficjalną stronę możesz znaleźć pod tym linkiem

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *